Rodina Land Rover Defender v novém kabátě!
Dlouho očekávaný 4×4 Land Rover Defender bude rodinou vozidel se dvěma rozměry kol, s verzemi od základních užitkových vozidel až po luxusní high-end modely.
Nejočekávanější model desetiletí měl být odhalen v letošním roce přesně se 70. vyročím Land Roveru, avšak je již bezprostředně naplánováno odhalení Range Rover Mk2 Evoque, kde by mohl být poté o vůz menší zájem. Neoficiální zprávy o odhalení poukazuje na to, že nový Defender dorazí do showroomů nejdříve v dubnu v roce 2020.
Navzdory svým kořenům užitkového auta bude v nové rodině Defenderu vstupní verze pravděpodobně nabízena nad 1,2 mil. korun, zatímco high-end modely, které budou podstatně luxusnější a výkonnější – jsou nastaveny na cenu přesahující 2 mil. korun.
Nová strategie pojmenování Defenderu bude inspirovaná slavným 90-ti palcovým a 110-ti palcovým rozvorem, který dal starým Defenderům 90 a Defenderovi 110 jejich jména.
Jak se bude Land Rover stavět k novým Defenderům?
Ve společnosti Land Rover jsou přesvědčeni, že nový Defender přijde na trh jako nejschopnější off-road na trhu a jsou rádi že mohou využívat špičkovou elektroniku aby tohoto cíle dosáhli. Taktéž pohon všech kol bude standardem u všech modelů, stejně jako automatická převodovka.
Je také velmi pravděpodobné, že nový Defender se bude vyrábět vedle modelu Discovery v nové továrně JLR na Slovensku. To se může zdát jako kontroverzní rozhodnutí, jestliže se společnost pokouší oživit takto ikonické britské vozidlo.
V první fázi vývoje má Nitra produkovat kapacitu 150 000 vozidel ročně. Celosvětový prodej Discovery je v současné době kolem 45 000 kusů, což znamená, že Nitra bude mít kapacitu každoročně vyrábět až 100 000 Defenderu. Závod Nitra byl vybudován s možností zvýšení kapacity o dalších 150 000 jednotek.
Defender se zaměřuje na tradici a zachování dědictví
Land Rover díky neustálému zkoušení dosáhl správného tvaru nového Defenderu a začali tam, kde tato ikona vznikla. Zdroje naznačují, že šéfové JLR se dívají na úspěšnost prodeje modernizovaných klasiků jako jsou Mini a Fiat 500 a budou mít podobný přístup pro své nové auto.
Jeep to všechno chápal. Wrangler si drží tvar karoserie a základní koncept udržuje jasnou vazbu s Jeepem z 2. světové války, který to všechno začal.
Nové Defendery budou uspokojí všechny potřeby
Defender 90 – Třídveřová verze bude postavena na platformě MLA (celohliníkový) s krátkým rozvorem a bude se soustředit na dynamiku sportovního řízení a na užitečnost díky kterému je Defender proslulý.
Defender 90 s odnímatelnou střechou – Defender s odnímatelnou střechou by mohl být odkaz na staré kořeny modelu a zároveň konkurence proti Jeepovu Wranglerovi.
Defender 110 – verze Defenderu s dlouhým rozvorem bude postavena jako prémiový model. Velké, luxusní a dražší SUV aby bylo možné využít vyšší ceny, které mohou velké, luxusní SUV.
Defender pick up – Tento model umožní profitovat z rychle se rozvíjejícího sektoru užitkových vozidel, který se pouští do boje s novým Mercedesem X-Class.
(Zdroj novinky: autocar.co.uk)