Zvolit si zakázkový e-shop nebo krabicové řešení?

Technologické řešení e-shopu může mít některá úskalí, která je vhodné mít na paměti. Kdy zvolit e-shop na míru a kdy raději sáhnout po tzv. krabicovém řešení?

Komu stačí krabicové řešení

Takzvané krabicové řešení představuje univerzální alternativu pro drobné obchodníky i střední podniky. Plynule na nich může fungovat dokonce i e-shop s řádově desítkami tisíc položek. Velkou výhodou je i přehledná administrace, kterou zvládne obsluhovat i laik.

S rozvojem e-shopu však hrozí, že internetový obchod stávající platformu poněkud přeroste. To je okamžik, kdy má smysl začít uvažovat o e-shopu na míru. Vyplatí se všude tam, kde je potřeba zajistit plynulý chod systému s mnoha tisíci položek, které se navíc i často aktualizují.

Vstupní investice jsou samozřejmě násobně vyšší než v případě pronájmu e-shopu. Váš rozpočet se může dostat klidně až na milion. U krabicového řešení můžeme náklady počítat na desetikoruny za měsíc. Do e-shopu na míru je nutné investovat nemalou částku za jeho vývoj, ale i pozdější správu, upgrade atd.

pronájem e-shopu

Kdo by si měl pořídit e-shop na míru

Odměnou vám ale samozřejmě bude fungující internetový obchod, který absolutně naplňuje vaše představy, umí vše potřebné a to, co neumí, do něj lze relativně bez problémů později dodat. V konečném důsledku tak takovýto systém šetří svému majiteli čas i nervy.

Je potřeba pamatovat rovněž na to, že implementace jakýchkoli modulů do krabicového e-shopového řešení nemusí být vůbec technicky možná. Pokud to možné je, často je takový úkon naprosto neúměrně drahý.

Z hlediska finanční otázky se tak v čase určité sortě provozovatelů může provoz e-shopu na míru jednoznačně vyplatit, protože splní naprosto přesně jejich požadavky.

Máte-li ambice se se svým projektem vyrovnat těm největším hráčům na trhu, je tvorba zakázkového e-shopu prakticky jedinou možnou alternativou, která je schopna v takto silné konkurenci obstát. Ostatně průzkum trhu si ve svém segmentu můžete udělat i sami.

Záhy zjistíte, že ti nejúspěšnější investovali do vývoje vlastního řešení. Univerzální typ e-shopu, který by byl vhodný pro všechny typy produktů, totiž neexistuje a čím je internetový obchod rozsáhlejší, tím je toto omezení patrnější.

Drahý e-shop není kvalitní e-shop

Každý podnikatel si musí uvědomit také fakt, že bez kvalitního dodavatele se nedá úspěšný e-shop postavit. Jak takového ale poznat?

Ohroženou skupinou jsou hlavně lidi, kteří s podnikáním začínají a svět e-commerce je pro ně zatím spíše velkou neznámou. Základními vodítky by měla být zejména cena a čas. Pokud je e-shop levný, pravděpodobně nebude skutečně na míru. Jestliže vám jej dodavatel slíbí prakticky expres do několika málo dní, opět to napovídá, že se o tvorbu e-shopu na míru tak docela nejedná.

online nakupování

Má smysl si vyžádat nabídky od několika různých dodavatelů a srovnávat. Díky tomu se naučíte v oboru orientovat a pochopíte některé jeho zákonitosti. Jestliže se pro konkrétního dodavatele rozhodnete, ani v tomto případě ze své ostražitosti neubírejte.

Chtějte jednoznačně vidět reference. A pozor, vypadají-li všechny předložené weby víceméně podobně, opět se vám může stát, že vás dodavatel zkouší oklamat. Je vysoká šance, že vám předkládá pouze mírně modifikovanou šablonu, nikoli reálně individualizované řešení.

Podmínky úspěšné spolupráce

Důležité je s dodavatelskou firmou komunikovat a diskutovat. Proto by se vás měli tvůrci na vaši představu ptát. Jen tak mohou odhadnout, jaký e-shop odpovídá vaší představě a co v něm musí být zahrnuto. Návrh uživatelského rozhraní může být ve formě prototypu, vyplatí se nechat si ukázat prototypy, které firma připravila pro své předešlé klienty.

Zoner inShop – profesionální e-shopové řešení pro malé i velké firmy

Zvolit si zakázkový e-shop nebo krabicové řešení?
5 (100%) 3 vote[s]

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..