CRM a ERP systémy pro firmy
Už jste se s těmito pojmy setkali? Pokud jste rychle rostoucí firma a netušíte o čem je řeč, měli byste nastražit uši (nebo lépe řečeno zbystřit zrak). CRM a ERP systémy pomáhají důkladně shromažďovat data vaši firmy vůči zákazníkům. Implementace těchto systému je v podstatě nezbytná, pro práci s velkými objemy dat, ať už interními nebo externími.
CRM – Poznejte své zákazníky
Samotná CRM (zkratka z anglického customer relationship management) v překladu řízení vztahů se zákazníky mluví sama za sebe. Mít dostatek informací o vlastních zákaznících je přece klíčový prvek pro dynamický vývoj firmy. Na základě získaných dat, které se v databázi shromažďují vám umožní poznat a pochopit potřeby zákazník, předvídat nákupní procesy a včasně na ně reagovat.
Systém CRM pomáhá firmám udržovat aktuální informace o kontaktech zákazníků, sledovat každou interakci se zákazníky a spravovat zákaznické účty. Je navržen tak, aby pomohl podnikům zlepšit vztahy se zákazníky a také dlouhodobě s nimi spolupracovat (CLV). To je pro podniky životně důležité, protože firmy takových dat denně generují obrovské množství.
ERP – Vím, co se ve firmě děje
Podnikový informační systém (z anglického Enterprise Resource Planning). Tyto systémy vznikaly na základě podnětů o dokonalé vnitřní kontrole podniku. Když si představíte výrobní firmu, kde je třeba řešit vše od plánování výroby, personalistiku, finance až po samotnou distribuci, může se firma dělit třeba na 10 samostatných útvarů. Lehce tak zde vzniká komunikační šum napříč odděleními a pokud se informace začnou mísit, utrpět pak může celý podnik.
Systém ERP vám usnadňuje řídit vnitřní procesy. Funguje to asi takto: systém převezme objednávku od zákazníka, zakomponuje ji do podnikových plánů, a začne se starat o automatizaci postupných kroků k jejímu splnění, které na sebe plynule navazují.
Potřebná data vždy po ruce
Systémy pro řízení vztahů se zákazníky a další nástroje pro vylepšování pracovních postupů se zaměřují na řešení takových výzev. V dnešní době je konektivita klíčová. Pro management je důležité mít data vždy po ruce a jednoduše s nimi pracovat. Propojení s mobilním zařízením je velkým pokrokem tohoto století a mít online data kdekoliv mimo kancelář je náramně užitečné.
Společně dokážeme vše
Jelikož už jsme zde zmínili konektivitu, bylo by zvláštní, kdyby se systémy CRM a ERP nedaly propojit, a nebyla by zde možnost využití všech dostupných dat a informací pro náš prospěch.
Pokaždé, když někdo zvedne telefon a promluví se zákazníkem nebo vyrazí na novou obchodní schůzku, učí se něco nového a potenciálně cenného. Tradičně se tato data dostávala do analogových nebo nespojených médií, jako jsou zápisníky, notebooky nebo si člověk dokonce usmyslel, že si vše zapamatuje sám.
Pracovat s obrovskými toky dat stojí hodně úsilí a tyto systémy nám pomáhají práci s nimi zjednodušit. Nyní lze tuto sílu zkombinovat.