Co je to CRM systém a proč se vyplatí ho používat?
Software pro řízení vztahů se zákazníky (CRM) je program, který slouží ke shromažďování všech informací o zákaznících na jednom místě. Řešení CRM pomáhá vaší firmě organizovat interakce a vztahy se zákazníky i potenciálními zákazníky.
Software CRM ukládá všechna data týkající se vašich současných i budoucích zákazníků, takže váš tým se může raději věnovat zadaným úkolům. Agenti budou moci zaznamenávat informace o nákupech zákazníků, hovorech, e-mailech, chatech, tiketech podpory atd. Díky tomu vám neunikne žádný typ vztahu zákazníka s vaší firmou.
Řešení CRM jsou k dispozici pro firmy všech velikostí a rozpočtů: od malého modelu SaaS založeného na předplatném až po rozsáhlé řešení pro firmy. Z používání vhodného řešení CRM budou mít prospěch jak nové, tak zavedené společnosti.
Výhody používání řešení CRM
Pro novou firmu je možnost investovat do softwaru pro řízení vztahů se zákazníky ještě předtím, než má zákazníky, nesmyslné. V případě regulace interakce se zákazníky a konverze potenciálních zákazníků, však tabulky moc dlouho nestačí. Bez vhodného softwaru budou vaši prodejci hůře sledovat potenciální zákazníky a udržovat si o nich přehled. Nejhorší na tom je, že se o promarněných příležitostech ani nedozvíte.
Pro zavedenou firmu je podnikání bez CRM systému házením flinty do žita. Pokud se váš obchodní tým dostává do problémů a ztrácí efektivitu, může vám systém CRM hodně pomoci. Přečtěte si, co všechno dokáže správný software.
Zjednodušte svůj prodejní proces
Hlavní výhodou řešení CRM je, že provází váš prodejní tým celým procesem získávání potenciálních zákazníků, jejich přeměny na zákazníky a uzavírání následných příležitostí. Je to přímo v názvu: CRM zefektivní správu vztahů se zákazníky.
Centrální ukládání informací o zákaznících
Řešení CRM uchovává informace o zákaznících v jednotlivých souborech. Tyto soubory lze doplňovat o nové údaje po každé nové interakci se zákazníkem. Každý telefonní hovor, e-mail, smlouva, nabídka atd. budou uloženy na jednom vhodném místě. Celý váš tým bude mít k těmto informacím přístup a bude je moci aktualizovat, takže všichni zůstanou na jedné lodi. To vašemu týmu ušetří čas i námahu, protože nebude muset v nouzi složitě hledat přístup ke klientově složce.
Doprovázejte zákazníka na jeho cestě s vaší firmou
Systém CRM vám umožní snadno identifikovat a sledovat slibné potenciální zákazníky. Budete moct sledovat proces uzavírání smlouvy s novým zákazníkem, díky čemuž budou konkrétní informace o zákazníkovi k dispozici celému týmu, a to jak prodejnímu, tak podpůrnému. Bude vám připomínat, abyste se zákazníkem zůstali v pravidelných intervalech v kontaktu, abyste podpořili přijetí produktu a měli přehled o vyřešených tiketech, které dostala podpora. A konečně, sledování zapojení zákazníka do vašeho podnikání může vašemu týmu pomoci identifikovat příležitosti pro křížový nebo up-selling, a tím živě rozvíjet vaše podnikání a zároveň pomáhat zákazníkům uspět.
Podpořte spolupráci mezi odděleními
Nedostatečná spolupráce mezi odděleními je zdrojem mnoha špatných zkušeností pro zákazníky. Řešení CRM můžete využít jak pro přidělování úkolů, tak k vytváření přehledu o tom, jak tyto úkoly pomáhají dosáhnout cíle. Díky společnému rozhraní mohou všichni přistupovat k informacím ve vašem CRM a doplňovat je. V důsledku toho můžete svým zaměstnancům umožnit pracovat společně, nikoli souběžně, a to sdílením poznatků, vedení, problémů a řešení.