Jak na vlastní e-shop

Vlastní e-shop může mít v současnosti prakticky každý. Důležité je ale umět si z mnoha e-shopových řešení vybrat to pravé. Jaké jsou možnosti a jak vlastně založení internetového obchodu vypadá a co všechno obnáší?

E-shop pohledem zákona

Z hlediska byrokracie vás přílišná náročnost nečeká. V základu vám totiž stačí založení živnosti. K zisku živnostenského oprávnění přitom je dostačující i splnění všeobecných podmínek pro živnost volnou.

Kromě toho musíme z hlediska zákona dostát i jiným povinnostem: Zaměřit se na GDPR, smluvně si ošetřit své dodavatele a mít správně napsané vlastní obchodní podmínky. Mimo nich nezapomeňte ani na další informace, které o sobě jakožto podnikateli musíte povinně zveřejnit.

Lze předpokládat, že provoz malého e-shopu budete zvládat sami, takže v tomto případě nebude potřeba přibírat vlastní zaměstnance, což by vám přineslo povinnosti další.

e-shop

Obchodní strategie

Každý podnikatel si přirozeně musí na začátku rozmyslet, co vlastně bude prodávat. Jakmile budete mít jasno, je načase přemýšlet i o cílech vašeho podnikání. Rozhodně si totiž nemůžeme myslet, že jedinou konkurenční výhodou musí být za všech okolností jen nízká cena.

Technologické řešení

V otázce, jak založit e-shop přichází tak na řadu vlastní technologické řešení na řadu až později. V zásadě máme dvě možnosti: Buď si vybereme řešení zdarma nebo za úplatu. Tzv. open source platformy však mají svoje nemalá úskalí:

Špatně se modifikují, často neodpovídají tuzemskému prostředí a s otazníkem je i jejich zabezpečení.

V případě, že máme k dispozici omezený rozpočet, pravděpodobně nesáhneme pro e-shopu na míru. Ten vyžaduje čas i nemalé finanční investice. Hodí se tak spíše pro zavedené značky, u nichž majitelům stávající řešení už nevyžaduje a potřebují další funkce.

E-shop k pronájmu pro začínající podnikatele

Placený systém poskytne jednak více bezpečí a jednak i větší komfort. Pokud na začátku nechceme příliš investovat, vhodnou alternativou jsou e-shopy k pronájmu. Pronajímané e-shopy fungují na bázi hotové platformy, kterou někdo naprogramoval, odladil a teď ji za drobnou úplatu, zpravidla měsíční, nabízí k dalšímu využití.

pronájem eshopu

Uvnitř na vás čeká přehledná administrace, ve které si zařídíte vše potřebné: Naimportujete si jednotlivé produkty a jejich popisky i fotografie, nastavíte si požadované možnosti dopravy a platby, případně i možnost nastavení nejrůznějších slev.

Součástí systému pak jsou i analytické nástroje, které vám pomohou se SEO. Tuzemská řešení už počítají s ryze lokálními specifiky. Přednastavené tak jsou správné sazby DPH a samozřejmostí je i lokalizace do češtiny. Volitelně však nabízí celá řada dodavatelů i jiné jazykové mutace.

Nemusíte tak mít znalosti programování, abyste mohli internetový obchod účinně spravovat. Případné technické problémy s vámi ochotně vyřeší podpora.

Důležité je ještě upozornit na to, že levný pronájem e-shopu ve výsledku až tak levný být nemusí. Ověřte si, zda posléze nebudete platit za nejrůznější aktualizace nebo vylepšení.

Stejně tak počítejte s tím, že celý systém musí na něčem fungovat a pravděpodobně si tedy budete platit ještě vlastní doménu a hosting.

Budoucnost našeho e-shopu

Pronájem e-shopu je ve většině případů optimální řešení pro malé i střední podnikatele. Obsahuje dostatečné množství funkcí na to, abyste si s ním v těchto měřítkách vystačili. A vzhledem k výši ceny za pronájem si na sebe záhy začne úspěšně vydělávat.

Autor: Zoner inShop – tvorba a pronájem e-shopu

Jak na vlastní e-shop
5 (100%) 1 vote

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.